Πώς μπορώ να αυξήσω την καλή (HDL) χοληστερόλη μου;

Πώς μπορώ να αυξήσω την καλή (HDL) χοληστερόλη μου;


Η HDL λιποπρωτεΐνη είναι πλούσια σε πρωτεΐνη και φτωχή σε τριγλυκερίδια και βοηθά στη μεταφορά του 25% της ολικής χοληστερόλης.
Η κακή διατροφή, το άγχος, η παχυσαρκία, η έλλειψη σωματικής άσκησης και το κάπνισμα θεωρούνται μερικοί από τους κύριους παράγοντες που σχετίζονται με τις μειωμένες τιμές της HDL χοληστερόλης. Η σωματική άσκηση και η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας βοηθούν σημαντικά στην αύξηση της HDL χοληστερόλης. Επίσης η κατανάλωση ω-3 λιπαρών οξέων και Krill Oil, η μείωση κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών και η κατανάλωση λιπαρών ψαριών όπως ο σολωμός και η σαρδέλα βοηθούν στη μείωση των καρδιαγγειακών παθήσεων.

Διάφορες επιδημιολογικές μελέτες, έδειξαν ότι υπάρχει αντίστροφη σχέση του επιπέδου της HDL χοληστερόλης και της ισχαιμικής καρδιοπάθειας, καθώς επίσης είναι πολλές οι μελέτες που παρουσιάζουν τις αντιαθηρογόνες, αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιθρομβωτικές ιδιότητες της HDL χοληστερόλης. Έτσι, η καλή χοληστερόλη έχει συνδεθεί με την προστατευτική δράση έναντι της εμφάνισης διαφόρων καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Διάφορες έρευνες έδειξαν επίσης ότι τα επίπεδα των επιβλαβών λιπιδίων στον οργανισμό, όπως η κακή χοληστερόλη (LDL) και τα τριγλυκερίδια μειώνονται σημαντικά, ενώ παράλληλα παρατηρείται αύξηση της καλής χοληστερόλης (HDL) έως και 4%. Τέλος, διάφορες έρευνες έχουν δείξει οφέλη από τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και την προστατευτική δράση του κόκκινου κρασιού, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι συντελεί στην μείωση των επίπεδων της LDL χοληστερόλης, ενώ παράλληλα βελτιώνει την HDL χοληστερόλη.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website